Nu är vårterminen i gång på allvar och vi har en fantastisk termin att se fram emot
Frövi Judo är en fantastisk förening som bedriver en mycket bred verksamhet från Liten & Stor från ca 3,5 år till vuxenjudo och falltrygghet med +60
Vi jobbar aktivt med elitverksamhet och vi strävar efter att alla som vill skall med hjälp och stöttning av klubben kunna bli så bra som möjligt. Vi börjar i tidig ålder att erbjuda tävling i form av vårt distrikts Pokaljakter som är en lära sig tävla tävling för alla barn med lägst halvgult bälte dvs ca en termin i nybörjargrupperna och sedan uppmuntras barn och ungdomar att tävla vidare i mer nationella tävlingar runt om i landet lite baserat på den aktives utveckling.
Vi är också unika som förening för att vi inte säljer strumpor, korv eller lotter o dyl. vi tycker det är bättre att vi lägger tid och engagemang på verksamhet där vi jobbar in pengar till Frövi Judo genom att arrangera bra judoevent och vi hjälper också till med andras arrangemang som tex Capricen där vi agerar bla. Publikvärdar. Våra elitaktiva är alla engagerade i klubben som tränare vilket också är unikt då de är väldigt duktiga tränare och att barn och ungdomar får möjlighet att ha sina förebilder som tränare.
För att kunna ge alla chansen att få utvecklas, tävla, åka på läger mm behöver vi hjälpas åt. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få men vet också att det kan vara svårt att veta med vad, när och hur.
Med denna information ville vi därför berätta lite om hur vi bedriver verksamhet i Frövi Judo men också vad vi förväntar oss av aktiva och målsmän och hur man kan hjälpa till.
Frövi Judo betalar alltid tävlingsavgiften för dom aktiva men man behöver som grund ordna med transport till och från tävlingarna.
När de aktiva blir äldre och kommit längre i sin utveckling och tränar i elit eller ungdomsgruppen så åker man på lite större tävlingar på nationellt och internationellt där klubben strävar efter att stå för transport och boende som ibland krävs.
Våra två stora egna event varje år är Skol RM & Judofestivalen i maj och Linde Judo Open i september och på dessa event är det väldigt viktigt att både aktiva och anhöriga kan bidra med hjälp då detta är stora inkomster för klubben och detta är då en förutsättning för att vi skall kunna fortsätta stå för kostnader i samband med tävlingar och läger för alla våra aktiva.
Typ av funktioner eller uppgifter som kan behövas hjälp med:
Judofestivalen
o Kiosken
o Hjälpa till i Matsalen
o Stå i disken
o Plocka undan på bord
o Servera mat
o Pricka av matgäster att dom har mat kort
o Bära matta inför arrangemanget och efter för att plocka undan
o Nattvakt
o fredag till lördag
o lördag till söndag
Ute aktiviteter
o Kanot utlåning
o Redskapsutlåning
o Löpledare för morgonlöpning runt sjön
Hantering av klassrum och in/ut-checkning
o Hjälpa till med hantering och städ för övernattningar i skolsal
o Hjälpa till med Incheckning/Utcheckning av klubbar
Linde Judo Open
o Bära fram och plocka bort matta
o Bära fram och plocka bort bord mm.
o Smycka lokalen med flaggor och dyl.
o Hjälpa till med invägning (vi utbildar dom som vill vara med)
o Hjälp till med tidtagning/poäng (vi utbildar dom som vill vara med)
o Sjukvård (om man jobbar inom vården)
o Om man är teknikintresserad så finns möjlighet att hjälpa till med teknik/livestreaming
Ibland får vi uppdrag som ger en god inkomst till föreningen som vi behöver vuxna (18 år uppåt) som hjälper oss som tex Capriceen och andra konserter och arrangemang.
Exempel på uppgifter
o· Publikvärdar (man får då se konserten)
o Iordningställande av scen mm
o Bortplockande av scen mm.
o Hjälpa eventbolag
o Lastning och lossning
o Vakta utrustning (natt)
o Mm.
Vi kommer inför våra arrangemang gå ut med info om med vad, när och hur vi behöver hjälp. Ibland behövs det inte så många eller mycket hjälp och då skickar vi ut en ”frivillig” anmälan medan vid andra tillfällen behövs det mycket hjälp och då kommer vi fördela ut pass. Vi kommer inte tvinga någon men hoppas att alla vill hjälpa till och om man har förhinder så kan man alltid byta med någon eller ta igen det vid nästa tillfälle.
Mvh
Styrelsen och tränarna i Frövi Judo